Tillbaka till sök
Ledigt jobb: Ekonomi/administration/personal (Skellefteå)

Ekonom till Nymek AB

Ekonom till Nymek AB


Nymek grundades redan i slutet av 40-talet av bröderna Nyström i Mjövattnet. Sedan dess har mycket hänt. Idag är vi ett högteknologiskt företag med ett flertal certifikat.
Hos Nymek står medarbetarna i centrum och som anställd blir du en viktig del i ett stort kunnande. Tillsammans med våra medarbetare jobbar vi aktivt för att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet.
Just nu söker vi en ekonom med placering i Mjövattnet. Din roll kommer bli en viktig kugge i företagets fortsatta utveckling. Vi erbjuder dig en transparant och öppen arbetsplats där det finns möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med dina kollegor.

Om företaget
Nymek är ett komplett underleverantörsföretag. Vi har resurser att medverka hela vägen från produktutveckling till ett fungerande materialförsörjningsflöde.
Våra kunder väljer oss för vår höga leveransprecision och goda kvalitet. Nymek har väl fungerande infrastruktur med implementerade system för systematiskt förbättringsarbete, verksamhetsstyrning, EDI, kvalitetsledning och miljöledning. Detta tillsammans med vår gedigna erfarenhet, våra anställdas kompetens och förmåga, gör oss till en trygg och pålitlig partner.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonom hos Nymek AB kommer du att arbeta med löpande ekonomiuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter som kan komma att ingå i tjänsten:

- Löpande redovisning
- Bokslutsarbete
- Lönehantering
- Kund- och leverantörsreskontra
- Moms och skatteredovisning
- Framtagning av rapporter och nyckeltal samt uppföljning
- Avstämningar

I arbetsuppgifterna ingår även att hantera övrigt vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Har du erfarenhet av löneadministration ser vi det som meriterande. Vi tror att du som person är prestigelös och flexibel då arbetsuppgifterna kan variera. Vidare är det viktigt att du kan ta eget ansvar och vara självgående i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann.
Har du tidigare arbetat i affärssystemet Monitor ser vi det som en fördel. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 2022-08-16 Urval görs löpande vilket innebär att tjänsten kan vara tillsatt före sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Placeringsort: Mjövattnet

I denna rekrytering samarbetar Nymek AB med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Kenneth Vidmark, Wikan Personal 0910-770981

Vi ser fram emot din ansökan.
Välkommen!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2022-08-16

Tjänstgöringsort

Skellefteå (Västerbottens län)

Kontaktpersoner
Kenneth Vidmark 0910-77 09 81

Sök tjänsten

Är du rätt person för uppdraget? Då tycker vi att du ska söka!

Ansök nu!
Tidrapportera Stäng

För att ge dig en bättre upplevelse av våra webbplatser placerar vi cookies på din dator, telefon eller läsplatta.

Jag förstår