Tillbaka till sök

Ekonomiassistent

Ansökningstiden har gått ut

Vid eventuella frågor, kontakta oss


Om företaget
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 300 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 60 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika.
Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer.
Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.


Dina arbetsuppgifter
Backer AB, moderbolaget i det mycket expansiva Nibe Element, söker en erfaren ekonomiassistent att ansvara för bolagets leverantörsreskontra. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som består av sju medarbetare med olika ansvarsområden. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontran. Följande arbetsuppgifter kommer att ingå:

- Ankomstregistrera och kontera inkommande fakturor
- Ansvara för att attestflödet, dvs att rätt konterade fakturor godkänns av rätt personer i rätt tid
- Stötta övriga funktioner inom ekonomifunktionen i mån av tid och behov
- Representera leverantörsreskontran i samband med byte av ERP-system

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har en utbildning inom ekonomi och tre till fem års erfarenhet av liknande roll med fokus leverantörsreskontra. Du har god förståelse för hur flödet fungerar i ett ekonomiarbete och är van att jobba i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett stort tillverkande företag ser vi det som mycket meriterande och erfarenhet av Axapta är ett plus. Du har goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift och kan hantera enstaka frågor på engelska. Du är också en van användare av Officeprogrammen.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Du har en positiv inställning, är noggrann och ödmjuk inför dina uppgifter. Vidare är du strukturerad, effektiv och fokuserad, ansvarstagande och har god förmåga att både planera och organisera ditt arbete och ser till att hålla deadlines.

Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse.
Är detta en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 27 april 2020.
För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson, 044-5906514.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag

    2020-04-27

  • Tjänstgöringsort

    Hässleholm (Skånes län)

Registrera CV
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.