Tillbaka till sök

Projektadministratör

Ansökningstiden har gått ut

Vid eventuella frågor, kontakta oss



För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en administratör till Skellefteå Krafts projektkontor.

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.

Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 17 projektledare som leder investeringsprojekt inom koncernen. Vi arbetar enligt en koncerngemensam styrmodell för projekt och har ett projektstyrningsverktyg som heter Antura.

Vi anlitar även externa projektledare som leder på vårt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter
För ett konsultuppdrag söker vi en administratör som ska bistå projektledare och administrativt stödja arbetet kring projektportföljen.

Rollen innebär att bistå projektledare genom att administrera planering, uppföljning och rapportering avseende exempelvis tid, ekonomi, kvalitet och risk.

Du kommer även att ha en viktig roll gentemot externa projektledare och i att introducera dem i verktyg och arbetssätt. Exempel på andra arbetsuppgifter är arbete med dokumenthantering, förberedelse av och deltagande i möten, bearbetning och sammanställning av statistik/data.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av administriativt arbete och är intresserad av projektarbete som arbetsmetod. Tidigare erfarenhet av att arbeta i MS Project eller andra projektledningsprogram är en stor fördel.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att ha god struktur och att vara noggrann i arbetet. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför vi ser att personliga egenskaper som serviceinriktad och initiativtagande är extra värdefulla.

Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt och sträcker sig till årsskiftet 2020/2021. Du som söker bör vara tillgänglig att börja inom en månad. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linnéa Engman på telefonnummer 070-39 17 434. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Visstidsanställning

  • Sista ansökningsdag

    2020-02-23

  • Tjänstgöringsort

    Skellefteå (Västerbottens län)

Registrera CV
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.