Tillbaka till sök

Säljsupport

Ansökningstiden har gått ut

Vid eventuella frågor, kontakta oss



För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en medarbetare till en tjänst som säljsupport på Alimak i Skellefteå.

Om företaget
Alimak Group Sweden AB är en del av Alimak Group, en marknadsledande koncern inom vertikala transportlösningar för bygg och industrisektorn med ett starkt fokus att förbättra kundens säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Koncernen har varit en pionjär och ledande inom branschen för kuggstångsdrivna hissar och arbetsplattformar i 70 år.

Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport stöttar du försäljnings- och leveransarbetet inom affärsområde Industrihissar. Det innebär exempelvis att utarbeta offerter, godkänna och frisläppa offerter och ordrar, beordra och bevaka leveranser samt upprätta förkalkyler på offererade produkter. Du ansvarar över projektkoordinering av mindre projekt och ger upplysningar om produkter, priser och rabatter vid förfrågningar.

Tjänsten innebär många interna och externa kontakter såväl nationellt som internationellt. Du har daglig kontakt med kunder gällande offert och order samt ansvarar för kundbesök i samband med leveransbesiktning. Du kommer att ingå i ett team om fyra medarbetare och ha en central roll i stötta affärsområdet industrihissar.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration inom försäljning och/eller leverans, gärna i en internationell miljö. För att vara rätt för rollen har du tekniskt intresse och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor och många parallella arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du har god datorvana och att du är van att arbeta i MS Office.

Som person är du serviceinriktad, välorganiserad och noggrann. Då Alimak arbetar i en internationell koncern och tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska.


Information och kontakt
Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag med start under oktober 2019 och sträcker sig under sex månader, med möjlighet till förlängning. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 072-709 02 88.

Passar beskrivningen in på dig skicka in din ansökan via länk på Wikans hemsida, dock senast 13 oktober 2019.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se


  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Visstidsanställning

  • Sista ansökningsdag

    2019-10-13

  • Tjänstgöringsort

    Skellefteå (Västerbottens län)

Registrera CV
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.