Tillbaka till sök

Administratör inom HR och lön

Ansökningstiden har gått ut

Vid eventuella frågor, kontakta oss



Är du en lösningsorienterad och professionell administratör? Nu söker vi dig som vill ansvara för löner och administrativt HR-arbete hos oss på Skellefteå Buss

Om företaget
Skellefteå buss tar hand om kollektivtrafiken i Skellefteå, både stadstrafiken och delar av länets linjetrafik. Vi står också bakom flygbussen och skoltransporter.

Samhället är vår arbetsplats. Vi är stolta över att skapa större tillgänglighet och ett enklare vardagspussel, fler arbetstillfällen och nya fossilfria transportsätt på en plats som växer och vill framåt. Vi tror att en hållbar framtid skapas genom omtanke. Att hjälpa till i vardagen och inspirera till långsiktig utveckling. Det handlar om att bry sig. Om varandra. Om platsen där vi bor. Om världen vi ska leva i.

Skellefteå buss är ett av de större bussföretagen i norra Sverige och vi har ungefär 250 anställda. Vår totala fordonspark består av cirka 130 fordon

Företaget ägs till 100% av Skellefteå Stadshus AB, som i sin tur är helägt av Skellefteå kommun.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du självständigt för hela löneprocessen och arbetar också brett med HR-administration och säkerställer att arbetet görs korrekt och effektivt. Du är ett viktigt stöd till HR-chefen och delaktig i att utveckla HR-processerna inom företaget.

Exempel på arbetsuppgifter i ansvarsområdet:
- Upprätta löner och personalnyckeltal
- Genomföra in- och utbetalningar
- Rehabiliteringssamordning
- Samordna bolagets ISO-arbete
- Ansvara för pensionsredovisning och övrig personalnära administration
- Stöd i rekryteringsprocesser
- Ta fram nyckeltal och statistik kopplat till personalområdet
- Administrera nyanställningar
- Kontaktperson arbetsförmedling och försäkringskassa

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av löneadministrativt arbete och administration relaterad till personal och anställning. Du har med fördel eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, personaladministration eller som lönespecialist. Önskvärt är även tidigare erfarenhet av att arbeta med HR-frågor såsom rekryteringsprocesser, rehabilitering och arbetsmiljö.

Arbetet kräver god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och lönesystem är ett krav, erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda är meriterande. För att vara rätt för rollen har du förutom systemkunnande också ett intresse för att delta i att driva digitaliseringsarbete och utvecklande av processer och arbetssätt.

För att trivas i rollen tror vi att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta med uppgifter som kräver hög noggrannhet och viss analys. Du är lösningsorienterad och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontaktytor ser vi gärna att du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Meriterande om du utöver svenska även behärskar ett eller flera andra språk.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Skellefteå Buss med Wikan Personal. Kontakta gärna rekryteringskonsult Linnéa Engman med eventuella frågor, telefon 0910- 77 09 83 eller e-post linnea@wikan.se . Sök tjänsten via www.wikan.se, dock senast 21 april 2019.

  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag

    2019-04-21

  • Tjänstgöringsort

    Skellefteå (Västerbottens län)

Registrera CV
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.